Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAshley, L. F.
TitelChildren's Reading and the 1970's.
Quelle(1972), (102 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBooks; Childrens Literature; Elementary Education; Elementary School Students; Individualized Programs; National Surveys; Reading Habits; Reading Interests; Reading Materials; Reading Programs; Canada; Canada (Vancouver)
AbstractThe results of a questionnaire survey of reading habits of Canadian children in Greater Vancouver and Okanagan areas of British Columbia are presented in this book along with a discussion of various advantages of individualized reading programs. The chapters in this book include "Children's Reading and Society,""Preferences in Reading,""Dislikes in Reading,""Likes and Dislikes Concerning Format of Books,""Children's Reading and Television,""Books Most Remembered by Children and Teachers,""Another Look at Children's Classics,""Further Considerations," and "In Summary," Appendixes following each chapter contain tables and graphs illustrating the reponse on the questionnaire survey in the area discussed in the chapter. The book concludes with a list of suggested further readings. (RB)
AnmerkungenMcClelland and Stewart Limited, 25 Hollinger Road, Toronto 374, Canada ($5.25)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: